Then take individuals or small groups apart to meet particular needs.
You may want to give individual students or small groups several options
to further reinforce concepts, to examine some specific part of the topic
under consideration, or to expand what has already been learned.
( 그리고나서 개인들 혹은 작은 모둠들로 나누어서 구체적인 필요들을 충족하게 하라.
교사는 개별학생들이나 작은 모둠들에게 몇 가지 선택 과제를 줄 수 있다.
그것으로 개념들을 강화하고, 공부 중인 주제의 어떤 특정한 부분을 검토하게 할 수 있다.
또는 이미 배운 것들을 확산시킬 수 있다.)
In this way, you see your pupils as having special gifts which they use in the context
of a community of learners. This type of personalized learning calls for
a variety of classroom groupings that suit particular needs.
(이런 방식으로, 교사는 학생들이
[배움 공동체 - 학습자의 공동체라는 말보다는 '배움 공동체'라는 말이 더 의미가 깊다] 상황에서
사용하는 특별한 재능들을 가진 것으로 이해한다.
이런 식의 [인격적 배움]이 이루어지려면 학급 모둠을 다양하게 구체적인 필요들에 맞도록 구성해야 한다.
One way you may maintain personal contact and recognize the needs of children is through
holding individual conferences. Their purpose is to assess students' progress, say,
in reading or in a unit in order to guide them in further learning. In a reading conference,
teachers discuss the content, ask them to read orally from a part they enjoyed, make notes,
and share with them which skills need to be learned or reinforced.
Keep such conferences short (five or six minutes) and ensure that the rest of the class works quietly.
(교사가 인격적 관계를 유지하고 학생들의 필요를 알아낼 수 있는 한 가지 방법은 개인별 협의 시간을 갖는 것이다.
협의 시간를 갖는 것은 학생들의 진보 정도를 평가하고, 읽기나 어떤 단원에서 그 다음 배움으로 안내하기 위해서이다.
읽기 협의를 통해, 교사는 내용을 함께 토의하고, 학생들에게 재미있었던 어떤 부분을 소리내어 읽어보라고 하며,
요점을 정리하고, 배우고 익혀야할 어떤 기능들을 함께 나눈다.
그런 협의들은 짧게(5, 6분 정도) 하고 그 동안 나머지 학생들은 조용히 공부하게 한다.)
One final controversial topic to be addressed in this section. Most research evidence says that streaming
or tracking does not benefit high school students, and that it is particularly harmful
for the academic and social develpment of students in lower-ability streams.
Teachers lower their expectations, do not teach as well, and have more discipline problems with such classes.
Academically-weak students perform better in small high schools where streaming is not possible
because of size. Moerover, most good students do not advance appreciably more when grouped by themselves.
Streaming also breaks community and creates antagonism in schools.
(학습의 구조화에서 마지막 논쟁거리 하나를 이야기해보자. 대부분의 연구조사 결과에 따르면,
능력별 혹은 적성별 학급 편성은 고등학생에게 유익하지 않다.
그리고 열등반 학생들의 학업과 사회성 발달에 특히 해롭다.
교사들이 기대 수준을 낮추고, 제대로 가르치지 않을 뿐 아니라 그런 학급은 훈육 문제가 더 생긴다.
학구적으로 약한 학생들은 학교 규모가 작아서 능력별 학급 편성이 불가능한 소규모 고등학교에서 잘 지낸다.
게다가 대부분의 우수한 학생들은 그들끼리만 편성된다고 해서 향상이 눈에 띄게 이루어지지도 않는다.
능력별 학급 편성은 또한 공동체를 파괴하고 학교내에 적대감을 조성한다.
'수석교사 > 교실에서 하나님과 동행하십니까' 카테고리의 다른 글
5 지식과 교육과정 (0) | 2013.07.22 |
---|---|
교사 동일성과 학습총량제? (0) | 2013.06.21 |
10년이면 강산이 변하는데 (0) | 2013.06.13 |
학습의 구조화(2) (0) | 2013.04.23 |
학습의 구조화(1) (0) | 2013.04.17 |